دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
پیام تسلیت سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

پیام تسلیت سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

25 مرداد 1400
5887
پیام تسلیت سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

پیام تسلیت سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

پیام تسلیت سرپرست دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

سرپرست دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با صدور پیامی فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان و یارانش را به مدیران، اساتید، دانشجویان و کلیه پرسنل خدوم دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل تسلیت گفت.

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

عاشورا، تجسم اعلای وجدان بزرگ در دادگاه روزگار، صلابت شجاعت انسان در تجلّی گاه ایمان و تجلّی کعبه در میقات خون است. حماسه عاشورا حقیقتی را در کهکشان عشق و خون به تصویر کشید تا دیگر کسی برای چشم پوشیدن از حقیقت و راستی، بهانه ای نیابد.

امسال، با وجود همه گیری ویروس کرونا، تاسوعا و عاشورای حسینی، رنگ دیگری دارد و آیین های عزاداری محرم با تغییر در شکل ظاهری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید19،  پرچم آزادی خواهی پیام شهدای عاشورا را همچنان زنده نگه داشته است. 

تاسوعا و عاشورا فرصتی ارزشمند برای تمامی آزادگان جهان و شیعیان است، تا برای رسیدن به شعور و شور حسینی، با تأسی از سید و سالار شهیدان با ظلم ستیزی و عدالتخواهی، قدم در راه رستگاری و سعادت بگذارند.

تاسوعا و عاشورای حسینی یک بار دیگر از راه رسید تا بر ارادت و وفاداری امت اسلامی به خصوص شیعیان راستین به حضرت سید الشهدا (ع)صحه بگذارد
بدون شک تاسوعا و عاشورا حسینی برای عاشقان آن حضرت یک زمان و مکان نیست  بلکه عاشورا یک مکتب ، فرهنگ و تمدن بزرگی است که با خود ایثار، وفاداری، ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و هزاران پیام دیگر را دارد که اگر چشم و گوش جان را برای درک این مفاهیم پر از راز و رمز باز نکنیم  و تنها عظمت و بزرگی امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا را در چند روز ماه محرم خلاصه کنیم بدون تردید در حق این امام همام جفا کرده ایم .
امام حسین (ع) متعلق به همه ی نسل ها، گروه ها و اندیشه های آزاده ای است که جوانمردی و از خودگذشتگی را از او آموخته اند  و دل در گروه محبت آن حضرت دارند کما اینکه ارادت بسیاری از ادیان الهی  غیر مسلمان  را در این ایام به آن حضرت به وضوح شاهد هستیم .

فرهنگ شهادت و ایستادگی  از خصوصیات بارز امام حسین (ع) بود او در حالی که می دانست با این لشگر اندک اما وفادار در مقابل  لشگریان ظلم و ستم  به شهادت خواهد رسید اما ایستاد تا  مکتب عاشورایی را   با ایثار ، جوانمردی ، از خودگذشتی و ... عجین ساخته و به آیندگان انتقال دهد.

روحیه شهادت طلبى، آزادگى و شرف، عزت نفس، مبارزه با ظلم، مخالفت با تخطّى از احکام اسلام را از دیگردرس های مکتب حسین (ع) است  که اگر بتوانیم با حرکت در مسیر نهضت امام و واقعه عاشورا به درستی قدم برداریم ، می توانیم هر  طوفان زده ای را به ساحل آرامش هدایت کنیم.
 قیام عاشورا با خود درس های بسیاری داشت این قیام، قیامی، سراسر سیاسی و عبادی بود  و توانست در طول قرن ها هر روز زنده تر از گذشته در ذهن، جان و روح مرد آزاده متبلور شود .
به نظر می رسد امروز باید تمام دانشگاه ها، مدارس، منبرها و مساجد ما به مکتبخانه  و پایگاهی برای مبارزه با استکبار، فساد ، فحشا، انحراف و... قرار بگیرد تا بتوانیم در راستای  پیام  عاشورا حرکت کنیم.»

اینجانب ضمن آرزوی قبولی سوگواری های همه اقشار مختلف جامعه به خصوص شما دانشگاهیان عزیز،  فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به یکایک شما عزیزان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان آرزومندم ما را از رهروان راستین آن حضرت قرار دهد.

اکبر حاجی زاده مقئم

سرپرست دانشگاه

https://ausmt.ac.ir/n/325